Los Lagos - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Kees Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Los Lagos - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Kees Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Los Lagos

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 November 2022 | Chili, Puerto Montt

Gisteren zijn we in Puerto Montt aangekomen na ongeveer 500km te hebben gefietst in 4 dagen vanuit Pucon.

Rustige wegen waarbij het meest op en af gaat, mooie rollende beklimmingen en afdalingen. Twee dagen van 1500 hm en twee dagen rond de 1000 hoogtemeters.

We fietsen door een geweldig mooie omgeving die soms veel op Zuid Engeland lijkt. Veel keuterboertjes maar ook enkele zeer grote met 100-en stuks zwart bont melkvee. Zeer groene weides met veel gras, ook hier wordt dat ingekuild alles precies als in Holland alleen een beetje ruimer. Er wordt ook veel maïs als voer geteeld.

Hier zijn de kersenbomen pas net uitgebloeid terwijl we drie weken geleden al rijpe kersen hebben gezien. Hier ook veel aardappelen en veel blauwe bessen.

De titel van deze editie slaat op de vele grote meren waar we langs fietsen, Lagos in het spaans. Ze noemen het hier ook het meren gebied. De sneeuw uit de Andes voedt deze meren terwijl er weer veel rivieren zorgen voor afvoer naar de oceaan. Dit zorgt voor mooie plaatjes onderweg.

Het weer wordt wel minder, na 5 weken overwegend zon hebben we nu meer bewolking en gisteren de eerste regen onderweg. Temperaturen komen niet meer boven de 20 grC.

Ook de voorspellingen voor de komende week zijn niet best, we zullen wel zien, we moeten toch door.

Voor wereld reizigers onder jullie is het niet nieuw maar het blijft vreemd dat de zon rond de middag in het noorden staat. Soms denk je toch verkeerd te rijden omdat de zon vaak een ijkpunt is.

Naarmate we zuidelijker rijden komen we dichterbij de Zuidpool en zal het verder afkoelen.

Vandaag effe zo weinig mogelijk doen om weer wat uit te rusten. Morgen weer op pad voor zes fietsdagen op rij.

Groet

Kees

• 11 November 2022 - 16:58

Piet:

Kees, deze reis is een ervaring die je meeneemt voor de rest van je leven

Zon in het noorden om 12 uur is idd verwarrend.

Veilige voortzetting gewenst